سفارش تبلیغ
صبا ویژن


                     شبیه بیــن الحــــرم کانــون رحمــت خــدا         از حـــرم قشنگ تو تا حـــرم امام رضـا
                            چی بیشتر از اینکه تویی عمه صاحب الزمان       از حــرم تـو میگیرن اذن دخول جمکـران 
                            بیـــن تــو و بــــرادرت حـــریم آل مـرتــضی         مثـل مدینه تا نجف ، مثل دمشق و کربلا

آغاز ماه ذیقعده برای حضرت رضا علیه السلام و دودمان نبوت پیام آور شادی مخصوص و پایانه یک انتظار عمیق است ، چرا که حضرت نجمه علیها سلام فرزندی جر حضرت رضا علیه السلام نداشت و پس از 25 سال امام رضا دارای خواهری شده .کمااینکه امام صادق علیه السلام به ولادت چنین بانویی بشارت داده بود . روز شادی و سرور وصف ناپذیر و روز مهم از ایام الله بود چرا که دختری از آسمان ولایت و امامت ، طلوع کرده بود که قلب ها را جلا و صفا می داد و چشم ها را روشن می کرد و کانون مقدس اهل بیت علیم السلام را گرم می نمود .
فروغی از کوثر و گلی تابناک از گلشن آل محمد چشم به جهان گشوده بود . آری تاریخ چشم به راه فاطمه ای دیگر است انتظار به سر می آید و شمیم دلنوازی خانه خورشید را فرا می گیرد . خنکای حضور دوباره فاطمه « س » در فضای مدینه جاری می شود و کوثر فاطمی جوشیدن می گیرد .
حضرت معصومه در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود ، پرورش یافت . پس از آنکه پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسید ، فرزند ارجمندش حضرت رضا علیه السلام عهده دار تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نیز بر عهده گرفت . در اثر توجهات زیاد آن حضرت هر یک از فرزندان امام کاظم علیه السلام به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان شدند . در میان فرزندان بعد از حضرت رضا علیه السلام ، حضرت معصومه از نظر علمی و اخلاقی والاترین مقام را داراست .
یکی از ویژگی های حضرت معصومه صدور زیارتنامه ای از سوی معصومان ( س ) درباره ایشان است که پس از حضرت زهرا « س » او تنها بانویی است که زیارتنامه ای از سوی امام معصوم دارد .  این بانوی گرامی در زبان دانشمندان و فقیهان گران قدر شیعه به لقب کریمه اهل بیت یاد می شود . از میان بانوان اهل بیت این نام زیبا تنها بر آن حضرت اختصاص یافته است . بر اساس رویای صادق و صحیح مرحوم آیت الله سید محمود مرعشی نجفی این لقب از طریق امام صادق علیه السلام بر حضرت معصومه اطلاق شده است . در رویا امام صادق به آیت الله نجفی که با دعا و راز ونیاز در صدد یافتن قبر مطهر حضرت زهرا علیها سلام بود ، خطاب فرمود : بر تو باد به کریمه اهل بیت . اگر قرار بود قبر حضرت آشکار باشد همان شکوه و عظمت مرقد حضرت زهرا علیها سلام  را خداوند برای قبر حضرت معصومه قرار داده است .

به کوچه باغهای حرم تو پناه می آورم و در سایه سار ملکوتی آن ، نفسی تازه می نمایم و قطره ای می شوم در آبی زلال اشک های زائرانت . باورم نمی شود به این سادگی به زیارت تو آمده ام ! تو که زیارتت همسان زیارت یاس گمشده مدینه است ....

پ.ن: مطلب مربوط به این ایام: کی میخواد توبه کنه؟؟


# نویسنده :: مهدیه :: پنج شنبه 87 آبان 9 :: ساعت 7:16 صبح ::  نظرات ::





کریمه آل الله - شیلو عج الله