سفارش تبلیغ
صبا ویژن


فاطمه فریاد مخالفت بلند کرده و مشعل حقیقت را بدست گرفت تا برای مردم موضوع را بیان کند و بدینگونه برای همه تاریخ ثابت نمود خلیفه ای که در اولین اقداماتش ، بر املاک رسول خدا تعدی کرده نه تنها پیرو آن حضرت نیست بلکه کودتایی علیه آن حضرت ترتیب داده است . با این وصف روشن می گردد که قطعه زمین « فدک » هدف و مقصود اصلی فاطمه(س) نبوده بلکه مقصود وی خلافت اسلامی است که حق همسرش حضرت علی بن ابیطالب می باشد .
حضرت زهرا مطالبه کردن فدک را فرصت خوبی برای اظهار نظر درباره خلافت یافت زیرا لازم بود که نظریات خود را در برابر توده های مردم بیان کند و مسجد را مکانی مناسب برای این کار بشمار آورد زیرا آنجا جایگاه خلافت بود و جایی بود که پدرش در آنجا در مورد فضیلت و جایگاه فاطمه در نزد خدا سخن ها گفته بود . بحث فدک بهانه و پوششی بود تا راه را برای بیان مقصود اصلی و نهایی باز کند ، لذا فدک مستقیما ً به خلافت مرتبط گشت و محتوای آن دگرگون و معنایش مهمتر شد زیرا از آن پس منحصر به قطعه زمین محدودی نبود بلکه معنای آن خلافت و مربوط به همه سرزمین های اسلامی بوده است .بنابراین ، فدک تعبیر دوم و بیان رمز گونه ای در مورد خلافت اسلامی است . اگر فدک را به فاطمه می داد فردا روز باید خلافت را می داد و دادن خلافت او را از جایگاهش دور می ساخت !
زهرا بسوی پروردگارش رخت برکشید ولی فریادی را بر جای نهاده که می خروشد تا وجدان های مرده را به حرکت آورد و درون را تکان دهد و غبار غفلت ها ، شهوت ها ، و تکبر ها را از خردها بتکاند ... فریاد درد و رنج ، فریاد درد از آنچه بدو رسید از آزار و ضرب و سقط جنین و فریاد رنج از آنچه امت در برابر پیامبر (ص) و رسالتش مرتکب شد رسالتی که حفاظت نشد ... زهرا از دنیا رفت و دو نیزه خون آلود در دل تاریخ باقی نهاد که همچنان خون می افشانند . نخست اینکه از دنیا رفت در حالی که هنوز دهه دوم عمر خود را به پایان نبرده بود و دوم آنکه شبانه و پنهان به خاک سپرده شد تا آنجا که قبر او مشخص نیست ... افسوس و چه افسوس عظیمی . اما آن اشاره زهرا است تا ما برای جستجو حقایق براه افتیم. او نخستین فرد از اهل بیت پیامبر بود که به او می پیوست برای چه ؟ درست است که مرگ بر همه بندگان حق است ولی آیا سوالی درباره علت مرگ بر ذهنها نمی گذرد ؟ و این چیزی است که خدای عزوجل از ما می خواهد تا بدین وسیله به عمق فاجعه برسیم . در واقع این یک سوال فطری است .. چه چیز سبب شد تا زهرا با این سرعت از دنیا برود و دیگران تا آنجا که خدا بخواهد عمری طولانی پیدا کنند ... وقتی این پرسش ها را با خودمان در میان می گذاریم موفق خواهیم شد که حقیقت را باز یابیم . نخست آنکه در غم فقدان محبوبش مصطفی سپس بر غصب حقوقش و پس از آن از تعدی و ضرب و اسقاط همه حقوقش ، حقوق همسرش و فرزندانش و حقوق اسلامی و در راس همه آنها تعدی آشکار با سوزاندن درب و ضرب و لگد کوبیدن و پس از آن ساقط نمودن محسن . آیا اینها کافی نیستند تا کوه ها را در هم بکوبند .. زهرا همه اینها را تحمل نمود نه برای اینکه فایده شخصی بدست آورد بلکه برای اینکه ستون های اسلام پا بر جا و محکم بماند و بدینگونه است که خداوند می خواهد از طریق زندگی اولیاء اش حقایق را برای ما آشکار سازد .
نیزه خونین دیگر ، خاکسپاری مخفیانه اوست .. زهرا دختر رسالت و دست پرورده وحی می تواند زنده و مرده اش به رسالت خدمت کند ..او دستور داد تا سمبل مشروعیت سقیفه بر او نماز نگذارد و اینکه شبانه و پنهان به خاک سپرده گردد تا قبر او ناشناخته بماند و پرسش ها درباره راز آن همچنان پایدار بماند تا هنگامی که خداوند فرمانش  به امری که بخواهد تعلق گیرد . ما قبرهای همه شخصیت های مهم و همه صالحان را می شناسیم و بسوی آنها هر که بخواهد می رود مگر برای زیارت صدیقه طاهره ام ابیها ! به چه دلیل دفن پاره تن مصطفی پوشیده ماند و مزارش نهفته گشت ؟! آیا می دانی این برای چیست ؟
این نیز پیام رسالت است برای کسی که به رسالت ایمان دارد و تذکری است برای کسانی که می اندیشند .

امام زمان (ع) : « إنَّ فِی إِبنَهِ رسُولِ اللهِ لِیِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ » شیخ صدوق ، معانی الخبار ، ص 114 
همانا دختر رسول خدا (ص) برای من اسوه و سر مشقی نیکوست .
Imam Zaman ( peace be upon him ) : Indeed behevior of daughter of messenger of Allah is a good example and pattern for me
 


# نویسنده :: مهدیه :: شنبه 87 خرداد 4 :: ساعت 7:26 صبح ::  نظرات ::





فدک یک رمز و پیام ویژه ... - شیلو عج الله