سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پس مهدویت  اهداف بعثت را محقق می کند زیرا ظهور پیامبر حامل متن هدایت و سعادت بشر است و ظهور حضرت ولی عصر توسعه بخش سعادت .
رسول خدا صل الله علیه وآله : « بُعثِتُ بِمَکارمِ الأَ خلاقِ وَ مَحاسِنِها » علامه مجلسی ،بحارالانوار ، ج16 ، ص 287
برای « احیای » مکارم اخلاق و نیکی های اخلاقی مبعوث شده ام. 
 Messenger of God : I am sent to rerite good morals and ethical goodness

                                                                                                                     


# نویسنده :: مهدیه :: سه شنبه 87 مرداد 8 :: ساعت 9:15 صبح ::  نظرات ::



              خوشا آن روزی که مــولا بازگردد            انـــا المهدی طنین انداز گردد 
              بیا غیر از تو ما منجی نداریـــــم             اگر آیی دگـــر رنجی نداریـــم 
              پس از حیدر عدالت رخت بربست           بیا برگیر تیغش در کف دست

می خواهم علی را وصف کنم اما عاجزم از توصیف مقام علی ، می خواهم از شجاعتش بگویم اما در جایی که شجاعت ، از شجاعت علی معنی می یابد دیگر چه بگویم . می خواهم از حلم علی بگویم ، اما واژه حلم در برابر علی احساس حقارت می کند . از مهربانی علی بگویم ولی علی خود خالق مهربانی است . از مقام علی بگویم ولی آن هم لایوصف و لایدرک است . پس دیگر چه بگویم ؟؟؟

 در وصف علی باید گفت علی ، علی است و بس . چرا که هیچ واژه ای نمی تواند علی را به ما بشناساند جز نامی که حضرت حق بر وی برگزیده است .
 در قسمتهای مختلف زیارت جامعه کبیره می خوانیم آغاز هستی به اراده خدا و به واسطه شما صورت گرفته است . و به واسطه شما این جهان به پایان خواهد رسید و به واسطه شما باران رحمت الهی نازل می شود . و به واسطه شما غم ها و نگرانی ها از بین می رود و جهان به نور شما منور و روشن شده است .

اگـر بخواهیم آن قسمت از جوهـر ملکوتی شخصیت امیرالمومنین علیه السلام را ارائـه بدهیم ؛ دو صفـت « بصیرت» و «صبر » از اوایل نوجوانی تا هنگام شهادت از خصوصیات بارز آن حضرت بود ...
از
همان وقتی که پرچم اسلام به دست پیامبر افراشته شد و کلمه « لا اله الا الله » بر زبان آن بزرگوار جاری شد و حرکت نبوت و رسالت آغاز گردید ، این واقعیت بزرگ و درخشان را علی بن ابی طالب تشخیص داد؛ هم پای این تشخیص ایستاد و هم با مشکلات آن ساخت ... .
تنها کسی که قدم به قدم از پی رسول خدا راه پیمود علی بود، او رشته محکم خدا و راه مستقیم حق برای امت است وهیچ کس در ایمان از او سبقت نگرفته است ....
بله عصمت امیرالمومنین قابل تقلید و مقایسه با هیچ کس نیست اما این دو خصوصیت در امیرالمومنین قابل  پیروی است ...


# نویسنده :: مهدیه :: سه شنبه 87 تیر 25 :: ساعت 7:7 عصر ::  نظرات ::



فاطمه فریاد مخالفت بلند کرده و مشعل حقیقت را بدست گرفت تا برای مردم موضوع را بیان کند و بدینگونه برای همه تاریخ ثابت نمود خلیفه ای که در اولین اقداماتش ، بر املاک رسول خدا تعدی کرده نه تنها پیرو آن حضرت نیست بلکه کودتایی علیه آن حضرت ترتیب داده است . با این وصف روشن می گردد که قطعه زمین « فدک » هدف و مقصود اصلی فاطمه(س) نبوده بلکه مقصود وی خلافت اسلامی است که حق همسرش حضرت علی بن ابیطالب می باشد .
حضرت زهرا مطالبه کردن فدک را فرصت خوبی برای اظهار نظر درباره خلافت یافت زیرا لازم بود که نظریات خود را در برابر توده های مردم بیان کند و مسجد را مکانی مناسب برای این کار بشمار آورد زیرا آنجا جایگاه خلافت بود و جایی بود که پدرش در آنجا در مورد فضیلت و جایگاه فاطمه در نزد خدا سخن ها گفته بود . بحث فدک بهانه و پوششی بود تا راه را برای بیان مقصود اصلی و نهایی باز کند ، لذا فدک مستقیما ً به خلافت مرتبط گشت و محتوای آن دگرگون و معنایش مهمتر شد زیرا از آن پس منحصر به قطعه زمین محدودی نبود بلکه معنای آن خلافت و مربوط به همه سرزمین های اسلامی بوده است .بنابراین ، فدک تعبیر دوم و بیان رمز گونه ای در مورد خلافت اسلامی است . اگر فدک را به فاطمه می داد فردا روز باید خلافت را می داد و دادن خلافت او را از جایگاهش دور می ساخت !
زهرا بسوی پروردگارش رخت برکشید ولی فریادی را بر جای نهاده که می خروشد تا وجدان های مرده را به حرکت آورد و درون را تکان دهد و غبار غفلت ها ، شهوت ها ، و تکبر ها را از خردها بتکاند ... فریاد درد و رنج ، فریاد درد از آنچه بدو رسید از آزار و ضرب و سقط جنین و فریاد رنج از آنچه امت در برابر پیامبر (ص) و رسالتش مرتکب شد رسالتی که حفاظت نشد ... زهرا از دنیا رفت و دو نیزه خون آلود در دل تاریخ باقی نهاد که همچنان خون می افشانند . نخست اینکه از دنیا رفت در حالی که هنوز دهه دوم عمر خود را به پایان نبرده بود و دوم آنکه شبانه و پنهان به خاک سپرده شد تا آنجا که قبر او مشخص نیست ... افسوس و چه افسوس عظیمی . اما آن اشاره زهرا است تا ما برای جستجو حقایق براه افتیم. او نخستین فرد از اهل بیت پیامبر بود که به او می پیوست برای چه ؟ درست است که مرگ بر همه بندگان حق است ولی آیا سوالی درباره علت مرگ بر ذهنها نمی گذرد ؟ و این چیزی است که خدای عزوجل از ما می خواهد تا بدین وسیله به عمق فاجعه برسیم . در واقع این یک سوال فطری است .. چه چیز سبب شد تا زهرا با این سرعت از دنیا برود و دیگران تا آنجا که خدا بخواهد عمری طولانی پیدا کنند ... وقتی این پرسش ها را با خودمان در میان می گذاریم موفق خواهیم شد که حقیقت را باز یابیم . نخست آنکه در غم فقدان محبوبش مصطفی سپس بر غصب حقوقش و پس از آن از تعدی و ضرب و اسقاط همه حقوقش ، حقوق همسرش و فرزندانش و حقوق اسلامی و در راس همه آنها تعدی آشکار با سوزاندن درب و ضرب و لگد کوبیدن و پس از آن ساقط نمودن محسن . آیا اینها کافی نیستند تا کوه ها را در هم بکوبند .. زهرا همه اینها را تحمل نمود نه برای اینکه فایده شخصی بدست آورد بلکه برای اینکه ستون های اسلام پا بر جا و محکم بماند و بدینگونه است که خداوند می خواهد از طریق زندگی اولیاء اش حقایق را برای ما آشکار سازد .
نیزه خونین دیگر ، خاکسپاری مخفیانه اوست .. زهرا دختر رسالت و دست پرورده وحی می تواند زنده و مرده اش به رسالت خدمت کند ..او دستور داد تا سمبل مشروعیت سقیفه بر او نماز نگذارد و اینکه شبانه و پنهان به خاک سپرده گردد تا قبر او ناشناخته بماند و پرسش ها درباره راز آن همچنان پایدار بماند تا هنگامی که خداوند فرمانش  به امری که بخواهد تعلق گیرد . ما قبرهای همه شخصیت های مهم و همه صالحان را می شناسیم و بسوی آنها هر که بخواهد می رود مگر برای زیارت صدیقه طاهره ام ابیها ! به چه دلیل دفن پاره تن مصطفی پوشیده ماند و مزارش نهفته گشت ؟! آیا می دانی این برای چیست ؟
این نیز پیام رسالت است برای کسی که به رسالت ایمان دارد و تذکری است برای کسانی که می اندیشند .

امام زمان (ع) : « إنَّ فِی إِبنَهِ رسُولِ اللهِ لِیِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ » شیخ صدوق ، معانی الخبار ، ص 114 
همانا دختر رسول خدا (ص) برای من اسوه و سر مشقی نیکوست .
Imam Zaman ( peace be upon him ) : Indeed behevior of daughter of messenger of Allah is a good example and pattern for me
 


# نویسنده :: مهدیه :: شنبه 87 خرداد 4 :: ساعت 7:26 صبح ::  نظرات ::



سلام
نامه ایست به مسیح به در خواست دوست عزیز ساحل افتاده .

مسیحا دم خوش مسیحایت به کجا رفته که همراهان دینت اینگونه برای عطر آسمان ، یادگار محمد که از سوی خدای منان نازل شده می گویند. مگر به غیر از این است که آفریدگار همه ما چه شیعه و چه مسیحی یکی بوده و خدای متعال هنگامی که تو را برای هدایت فرستاد ، انجیل را برای همراهیت انتخاب کرد و هنگامی که محمد خاتم الانبیاء را می فرستاد باید کاملتر می کرد و قرآن را فرستاد . حالا چه چیزی تغییر کرده که کتابی که برای آرامش بشریت بود اینگونه مورد هتک حرمت همسفران انجیل قرار گرفته ؟ کتابی که یک به یک آیاتش از انس و آرامش صحبت کرده و خالق را یادآوری کرده ، چگونه کتاب جنگ و خونریزی قرار گرفته ؟

وقتی در سوره رعد ، آیه 28 خودش یاد آور می شود که با یاد خدا دلها آرامش می گیرد « الا به ذکر الله تطمئن القلوب»

خالقی که همه ما و هم همراهان تو را آفریده چگونه می تواند دم از خونریزی و کشور گشایی بزند . این هدیه آسمانی هدایتگر و راهنماست ...

کتابی که درس زندگی و آرامش روح بخش را به ما عطا کرده هرگز قابل تحریف و تغییر نیست و تحریف نخواهد شد . مسیحا تو خود شاهد بودی که در صدر اسلام کسی نتوانست حتی یک آیه کوتاه شبیه این کلمات زیبا بسازد ، پس این انوار الهی از سوی خدا به قلب مبارک محمد نازل شد و نمی توان گفت که ساخته دست بشر است ؟!  حتی بشری مثل محمد .
و این ناجوانمردانه ترین سخنی است که بگوییم کتاب خون نه کتاب آرامش ...

بعد از اتمام دوره اول جنگ های صلیبی مسلمانان همان پیروان قرآن، کتاب مقدسشان رفتاری دوستانه و مصلحانه با مسیحیان داشتند و چون برادر در کنار مسیحیان روزگار می گذراندن و اکنون این ناسپاسان اینگونه اسلام و قرآن را به برافروختن جنگ و ستیز متهم می کند ؛ مگر نه اینکه مسیح با امام ما دوباره به زمین باز خواهد گشت ، مگر نه اینکه بشارت ظهور منجی با یک کتاب آسمانی را به قومش داده بود ، وای که چه قوم نا به خرد و ناسپاسی که اینگونه اعتقادات خود را زیر پا له کرده و به قرآن کتاب مقدس و معجزه پیامبر اسلام که پیام آور صلح است توهین می کنند . خداوند خود پاسخگوی این بی احترامی و ستمکاری خواهد بود.

مهدی بیا ، تا نیایی گره از کار بشر وا نشود.

 


# نویسنده :: مهدیه :: چهارشنبه 87 فروردین 28 :: ساعت 8:59 صبح ::  نظرات ::



شهادت مهدی یاران کانون ره پویان وصال در حسینیه شیراز را به تمامی دوستان ساحل افتاده ، نسیم تسلیت عرض می کنم بخصوص خانواده های عزیزان از دست رفته . امید است که ما نیز پیرو راه این عزیزان باشیم .
مرکز تخصصی مهدویت استان قم ،واحد خواهران.


# نویسنده :: مهدیه :: دوشنبه 87 فروردین 26 :: ساعت 9:22 صبح ::  نظرات ::



عشق ،یعنی عشق یعنی انتظار
در فـراق تـک سـواری ، بـی قـرار
عشـق یعنی واهمه ، بی واهمه
خادم الـمهدی شدن بی خاتـمه

سلام بر آن نور الهی که هدایت یافتگان با آن هدایت می شوند .
وضویی زلال می گزارم و برای او می نگارم ، بنام پروردگار بهار ، خداوند کوهسار ، کردگار آبشار ، بیدار گر درختان از برگ ریزان ونگارگر شکوفه ریزان به عنایت رحمان به عون رحیم ، اللهم رب النور العظیم ...
مهربانا ! چه زیبا مرا خواندی اما تاخیر کردم و چه مهربان فرمان دادی اما تقصیر نمودم .و بر جان و نفس خویش بیداد کردم . پس بار دیگر در بهاری نو به فریادم برس و غم و اندوه روزگار را با آرامش نگاهت بر ما شاد و مسرور گردان تا از این لحظه برای همیشه ، اگر گوییم تنها ثنای تو گوئیم و اگر جوئیم تنها رضای تو جوئیم .
بار الها! آنگاه که شور انگیزی جهان طبیعت را می بینم ، آنگاه که می بینم برگ های ظریف گلها در دامنه کوهی می روید و جلوه خود را بر پهنه زمین و آسمان نشان می دهد ، در این حال می خواهم جزئی از طبیعت باشم و با خاموشی راز دل با تو گویم .
الهی ! از حقیقت دور مانده ام به لطف خویش حال مرا نکو گردان .

سال خوشی را برای تمامی دوستان آرزومندم . 
 امام صادق علیه السلام : « ما من یوم نیروز الا و نحن نتوقع فیه الفرج ، لانه من ایامنا و ایام شیعتنا » مستدرک الوسائل ، ج 6 ، ص 352
هیچ نوروزی نیست مگر آن که ما در آن منتظر فرج (و ظهور مهدی موعود) هستیم ؛ چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است .
There is no norooz unless we are waiting for reappearance then (reappearance of promised mahdi ) because norooz is from our days and our shiites days

 

 


# نویسنده :: مهدیه :: چهارشنبه 86 اسفند 29 :: ساعت 12:51 عصر ::  نظرات ::



<      1   2   3      


... مناسبت ها ... - شیلو عج الله