سفارش تبلیغ
صبا ویژن


 

  اَلْحَمْدُلِلّهِ الَّذِی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکین بِوِلایَةِ عَلی اِبنِ اَبیطالِب عَلَیهِ السّلام 

 

 ولادت امیرمؤمنان در درون کعبه، در سراسر دنیا مشهور است و در کتابهاى هر دو فرقه (شیعه و سنى) روایت شده و هرگز در مورد غیر ایشان چنین فضیلتى ثابت نشده است. آرى، چقدر شایسته است که پیشواى پیشوایان در جایى متولد شود که آنجا قبله مؤمنان است. سپاس و ستایش از آن خداوندى است که هر چیزى را در جاى شایسته خود قرار مى دهد و او فرزانه فرزانگان است .
این کعبه است خانه خداست معمار آن آدم صفی و ابراهیم خلیل بوده آجرهایش با دستان اسماعیل ذبیح آشناست و زمینش بدن انبیای بزرگ خدا را، در آغوش گرفته و اینک ...
 

 میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام

 آن زیباترین واژه فرهنگ لغات هستی

 تعزل حماسه و شجاعت

 تعهد ایمان و عشق

 تقدیس پاکی و خرد

  تعبیر مهربانی و مردانگی را

  به همه دوستان تبریک می گویم

                                              

              دلم شکسته دلم را نمی خری آقا ؟          مرا به صحن بهشتت نمی بری آقا ؟



# نویسنده :: مهدیه :: یکشنبه 88 تیر 14 :: ساعت 10:24 صبح ::  نظرات ::



ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به همین دیوار و در را روی پیامبری باز کرده بود که هر صبح پیش از مسجد می آمد که بگوید :"پدرت فدایت دخترم!شادی دلم...پاره ی تنم!"

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و در را روی علی باز کرده بود .روی علی که بی تاب می گفت:بوی برادرم محمد می آ ید."

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار...یعنی آیا در را روی جبرئیل هم خودش باز کرده بود؟؟؟!

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به همین دیوار و تنها گلیم زیر پایش را بخشیده بود.

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و گردنبند یادگاری را کف دست هایش دراز کرده بود سمت فقیری که از این همه سخاوت گریه می کرد!

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به همین دیوار و پارچه کشیده بود روی سرش چون حتی چادرش را بخشیده بود.

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و قرص نانی را گرفته بود بیرون تا دست های مسکینی آن را بگیرد،بعد از روزه ی بی سحری چشمانش سیاهی رفته بود.

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و در را روی چشم های خیس علی باز کرده بود ، روی مردی که جانش و برادرش را از دست داده بود.

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و شنیده بود همسایه ها بلند طوری که او بشنود می گویند"علی! او را ببر جایی دور از شهر ،گریه هایش نمیگذارد شب بخوابیم!"

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و در را روی علی باز کرده بود که می آمد  تا برای سال های طولانی خانه نشین باشد.

ایستاده بود پشت همین در،تکیه داده بود به  همین دیوار و گفته بود"نمی گذارم ببریدش!"

ایستاده بود درست  پشت همین در ، تکیه داده بود درست بر همین دیوار که ....!

 


# نویسنده :: مهدیه :: شنبه 88 اردیبهشت 19 :: ساعت 1:21 عصر ::  نظرات ::



ببین رد پای کدام تمنا این همه خیابانهای منتهی به یک مقصد را به تکرار می رود و می آید و باز سماجت اشتیاق، دست از سرش بر نمی دارد.
تو امام تمام این آهوهای رمیده
 ای که هر روز دستشان را به ضریح طلایی ات گره می زنند . گاهی فکر می کنم حوصله می خواهد خواندن سطر کتاب گریه ها و اجابت این همه نیاز اما تو ، امام دلتنگیها و ناامیدیهایی که برای شفا و شفاعت ،پی بهانه نمی گردی. تنها اشاره ای کافی است تا ما را که گاهی پی غرور می رویم ، زیر سایه ات پناه شوی.
باران بیاید یا نیاید ، تو چتر تمام دلهای بی قراری ، مدارا میکنی با ما . شکوه شانه هایت را از گریه های ما دریغ نکن  .
 
زائر بارانی ام آقا به دادم می رسی ؟
                                                                           
بی پناهم ، خسته ام ، تنها به دادم می رسی ؟
گرچه آهو نیستم اما پر از دلتنگی ام
ضامن چشمان آهو ها به دادم میرسی ؟   
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم میرسی ؟

                        ارکان ایمان

 

شبی که زائرت باشم چقدر آن شب صفا دارد ... دعا گویتان هستم .


# نویسنده :: مهدیه :: چهارشنبه 87 اسفند 7 :: ساعت 10:2 صبح ::  نظرات ::



                                         بسم رب المنتظر المهدی

ای حــریم کعبه ، مُحــرم بر طواف کوی تـو             من به گــرد کـعبـه می گردم به یـاد روی تــو
گـــرچه بـر مُحـرم بـود بــوییدن گلهـا حــرام             زنــده ام من ای گل زهــرا ز فیض بـــوی تـــو
اشک ها از هجر تو نم نم چو زمزم شد روان           کی رسد این تشنگان را قطره ای از جوی تو

مهدی روح حج و رمز تمامیت آن است . حج با یاد او طواف دل ، و بی یاد او طواف گِل است .خوشا آنان که در نیت  قصد وصال او نمودند و در احرام یاد غیر او را بر خود حرام داشتند و فریاد دعوت و استنصار او را در این عصر وانفسا عارفانه و عاشقانه لبیک گفتند . در طواف دل به او سپردند، در حَجَر با او تجدید عهد کردند ، در سعی بر انجام میثاق و تعهدات خود از مسیر صفا و مروت خارج نشدند و در عرفات عرفانی عمیق و ریشه دار به ولایت یافتند ، در مشعر به وظایف خود نسبت به او ، به آگاهی رسیدند و برای مبارزه با دشمنان او _ که دشمنان انسانیتند _ توشه برگرفتند ، در منی با آرزوی وصال او وسوسه ها را رَمْی و آرزوها را ذَبح کردند و با حَلْق سر به او سپردند و ولایت او را پذیرفتند و این گونه به کوی او راه یافتند .

حج بدون ولایت ،‏طواف بدون امامت ، حضور در عرفات بدون معرفت ، قربانی در منی بدون فداکاری در راه ولی زمان ،  رمی جمره بدون دور کردن صفات رذیله ی مخالف با راه امام زمان ،‍ سعی بین صفا و مروه بدون سعی در صراط صفا و مروت و بی کوشش در شناخت بهتر و اطاعت امام بی حاصل است .نگاه هماهنگ با ولایت و عارفانه به کعبه مایه بخشش گناه و پایه نیل به مقامات است .
کسانی که به حج مشرف می شوند باید بدانند که حج اسراری دارد و یکی از آن اسرار هماهنگ بودن افکار و اعمال با امام زمان عجل الله تعالی فرجه است تا حج کاملی انجام دهند و روحشان متعالی گردد. 
حج بدون شناخت امام حج کاملی نیست سخن از نفی « کمـال » است نه نفی « صحت »

پیوندهای حج و ولایت :

امامت و بنای کعبه : این بنای توحید را پیامبری تجدید بنا و احیا کرد که بعد از ابتلائات فراوانی که همه در سمت و سوی حج است به مقام رفیع امامت رسید . ( بردن همسر و فرزندش به مکه . ذبح اسماعیل . بنای حج ) کعبه به دست ابراهیم خلیل الرحمان که امام است تجدید بنا شد و وارث او مهدی است .
امام مولود کعبه : تنها کسی که در این عالم خاکی در میان کعبه پا به عرصه وجود گذاشته است ،‏ امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام است که با تولدش پرده از راز و رمز و شرافت و قداست این خانه بر می دارد . جنة الماری ، آیة الله کاشف الغطاء ص 305
امام مطهر کعبه : یکی دیگر از جلوه های پیوند حج با ولایت ، پاک سازی مرکز توحید از بت ها به دست امیرالومنان است . بت شکنی که آیین ابراهیمی است یک بار دیگر در سال هشتم هجری بعد از فتح مکه صورت گرفت .
امام مبلغ حج : تبلیغ آیات سوره برائت از سوی امیرالمومنین در سال نهم هجری جلوه ای دیگر از این پیوند است .
آخرین حج و ولایت : بارزترین جلوه این پیوند در « حجة الوداع » تجلی دارد . اکنون سَرِّ این که چرا به هنگام طواف باید بین خانه و مقام بود و چرا نماز طواف را باید پشت سر مقام ابراهیم
( ع ) خواند ، روشن می شود . زیرا این رموز به ما می آموزد طوافی با ارزش است که ما بین توحید و امامت باشد . و اینکه نباید جلوتر از مقام ایستاد چون سبقت بر امام ما را به وادی حیرت و ضلالت می کشاند ، همانطور که به ما دستور داده اند برای نماز جلوی قبر مطهر امام نمی توان ایستاد .
عرفه و عرفان ولایت : روز عرفه ظرف مناجات و نیایش و عرفه سرزمین اشک و دعا برای یافتن معرفتی عمیق تر است . اگر چه روزه آن روز مستحبی است و چنانچه روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود آن گونه نتوان دعای این روز را خواند ، دعا بر روزه گرفتن مقدم است .
بحارالانوار ، جلد 94 ، ص 134 - 123
تمامیت حج : اگر امام زمان مُحرم به احرام نشد و برای نابود کردن ریشه ظلم و ستم از مکه به سوی کوفه خارج شد ، کسانی که در لباس احرام می مانند و حاضر به یاری او نیستند مُحرم واقعی و مَحرم اسرار نیستند و حتی خداوند از خراب شدن کعبه بر سر آنان ابا ندارد . در عرفاتی که امام نباشد معرفتی نیست ، در مشعری که امام نباشد شعوری نیست ، در منی اگر امام نباشد شیطان واقعی رمی نمی شود ، اگر کنار آب زمزم امام نباشد نشانه حیات واقعی نیست بلکه سراب است . گرچه حیات هر زنده ای وابسته به آب است ولی حیات انسانی و معنوی معرفت امام است . 
حضور در حج : به سفری رهسپاری که آخرین سفیر الهی نیز در ایام حج آنجاست و تکبیر و تهلیل و تسبیحات با ذکر او از این سرزمین به سوی آسمان بالا می رود . چه پیوند زیبایی !  هوایی را استنشاق میکنی که یوسف زهرا در آن هوا نفس می کشد .
حج وصال یار : حضور سبز حضرت بقیة الله در مراسم حج به ویژه در عرفات و منی سبب شده که برخی از عاشقان حضرت اش در ایام حج گل روی او را مشاهده کنند و به آرزوی خود برسند .
ظهور از کعبه : یکی دیگر از پیوند های کعبه و حج با ولایت  ، ظهور آن حضرت در کنار خانه خداست .
از این که پیامبر در این سرزمین مبعوث شد و وارث اش امام حسین علیه السلام برای زنده ماندن دین جدش از مکه شروع کرد و فرزندش سالار ساجدان پیام رسان کربلا در معرفی خود « انا ابن مکه و منی ، انا ابن زمزم و صفا »
  بحارالانوار ، ج 45 ، ص 138  فرمود ، نقش و جایگاه استراتژی آن روشن می شود . امروز جهان غیر اسلام کعبه را بعنوان مرکز اسلامی می شناسد و برای مسلمانان نیز نقش محوری دارد . به حقیقت باید گفت تنها عامل قوام و قیام مردم و زنده ماندن دین و مسلمانان و مقاومت آنان در برابر کفر ، کـعـبـه است .
پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم » : « ما مِن یَوم ٍ أکثَرَ أن یُعتِقَ اللهُ فیهِ عَبداً مِنَ النّارِ مِن یَومِ عَرَفَة » صحیح مسلم ، ج 4 ، ص 107
خدواند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند .

التماس دعا ، یاعلی


# نویسنده :: مهدیه :: شنبه 87 آذر 16 :: ساعت 9:32 صبح ::  نظرات ::



                     شبیه بیــن الحــــرم کانــون رحمــت خــدا         از حـــرم قشنگ تو تا حـــرم امام رضـا
                            چی بیشتر از اینکه تویی عمه صاحب الزمان       از حــرم تـو میگیرن اذن دخول جمکـران 
                            بیـــن تــو و بــــرادرت حـــریم آل مـرتــضی         مثـل مدینه تا نجف ، مثل دمشق و کربلا

آغاز ماه ذیقعده برای حضرت رضا علیه السلام و دودمان نبوت پیام آور شادی مخصوص و پایانه یک انتظار عمیق است ، چرا که حضرت نجمه علیها سلام فرزندی جر حضرت رضا علیه السلام نداشت و پس از 25 سال امام رضا دارای خواهری شده .کمااینکه امام صادق علیه السلام به ولادت چنین بانویی بشارت داده بود . روز شادی و سرور وصف ناپذیر و روز مهم از ایام الله بود چرا که دختری از آسمان ولایت و امامت ، طلوع کرده بود که قلب ها را جلا و صفا می داد و چشم ها را روشن می کرد و کانون مقدس اهل بیت علیم السلام را گرم می نمود .
فروغی از کوثر و گلی تابناک از گلشن آل محمد چشم به جهان گشوده بود . آری تاریخ چشم به راه فاطمه ای دیگر است انتظار به سر می آید و شمیم دلنوازی خانه خورشید را فرا می گیرد . خنکای حضور دوباره فاطمه « س » در فضای مدینه جاری می شود و کوثر فاطمی جوشیدن می گیرد .
حضرت معصومه در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود ، پرورش یافت . پس از آنکه پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسید ، فرزند ارجمندش حضرت رضا علیه السلام عهده دار تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نیز بر عهده گرفت . در اثر توجهات زیاد آن حضرت هر یک از فرزندان امام کاظم علیه السلام به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان شدند . در میان فرزندان بعد از حضرت رضا علیه السلام ، حضرت معصومه از نظر علمی و اخلاقی والاترین مقام را داراست .
یکی از ویژگی های حضرت معصومه صدور زیارتنامه ای از سوی معصومان ( س ) درباره ایشان است که پس از حضرت زهرا « س » او تنها بانویی است که زیارتنامه ای از سوی امام معصوم دارد .  این بانوی گرامی در زبان دانشمندان و فقیهان گران قدر شیعه به لقب کریمه اهل بیت یاد می شود . از میان بانوان اهل بیت این نام زیبا تنها بر آن حضرت اختصاص یافته است . بر اساس رویای صادق و صحیح مرحوم آیت الله سید محمود مرعشی نجفی این لقب از طریق امام صادق علیه السلام بر حضرت معصومه اطلاق شده است . در رویا امام صادق به آیت الله نجفی که با دعا و راز ونیاز در صدد یافتن قبر مطهر حضرت زهرا علیها سلام بود ، خطاب فرمود : بر تو باد به کریمه اهل بیت . اگر قرار بود قبر حضرت آشکار باشد همان شکوه و عظمت مرقد حضرت زهرا علیها سلام  را خداوند برای قبر حضرت معصومه قرار داده است .

به کوچه باغهای حرم تو پناه می آورم و در سایه سار ملکوتی آن ، نفسی تازه می نمایم و قطره ای می شوم در آبی زلال اشک های زائرانت . باورم نمی شود به این سادگی به زیارت تو آمده ام ! تو که زیارتت همسان زیارت یاس گمشده مدینه است ....

پ.ن: مطلب مربوط به این ایام: کی میخواد توبه کنه؟؟


# نویسنده :: مهدیه :: پنج شنبه 87 آبان 9 :: ساعت 7:16 صبح ::  نظرات ::



خداوندا ! می خواهم به تو نزدیک شوم ، فرمود : قرب من از آن کسی است که شب قدر بیدار شود .  خداوندا ! رحمتت را می خواهم ، فرمود : رحمتم از آن کسی است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند . خداوندا ! جواز گذشتن از صراط را از تو می خواهم فرمود : آن ، از آن کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد . خداوندا ! از درختان بهشت و از میوه هایش می خواهم ، فرمود : آنها از آن کسی است که در شب قدر تسبیحش را انجام دهد . خداوندا ! رهایی از جهنم را می خواهم ، فرمود : آن از آن کسی است که در شب قدر استغفار کند . خداوندا ! خشنودی تو را می خواهم : فرمود خشنودی من از آن کسی است که در شب قدر دو رکعت نماز بگذارد. 
قدر ، باران رحمتی است که در جویبار هر فرد و هر جمع به اندازه او جاری است . شخصیت افراد به گونه ای شکل گرفته که بعضی از آنان توان پذیرش جریان رودی وسیع از رحمت و برکت را دارند و برخی دیگر زمینه کمتری برای جذب و عنایت دارند ، برخی هم هیچ گونه آمادگی ندارند تا آنجا که زمینه وجودشان چون سنگی سخت و نفوذ نا پذیر است . حقیقت شب قدر از نوع حقایق قرآنی است و همانطور که قرآن شفا و درمان است ، شب قدر نیز اینگونه است .
در شب قدر سرنوشت انسان ها بر اساس حکمت و مصلحت رقم می خورد و بی گمان این تصمیم گیری درباره آینده اشخاص با گذشته آنان پیوند خورده است .
  


# نویسنده :: مهدیه :: پنج شنبه 87 شهریور 28 :: ساعت 6:28 عصر ::  نظرات ::



                                         به نام نامی هزار نام زیبای پروردگار

 قرآن بارش زلال نور است بر کویر شب ، تلاوت قرآن تنفس در هوای عطر آگین ملکوت است . قرآن پنجره ای به سوی ملکوت خداست . در آن جا جام های بلور لبریز است از آیه های نور ؛ آیه هایی که ما را از تنگنای دنیا می رهانند و به سرزمین سبز رویای می رساند . قرآن تبیین واژه مکتب است و ریختن نهر نور در رگ های شب . پیام آشنایی است برای فطرت های پاک و دل های غریب خاک . این پیام به دل هایی می نشیند که در ماتم کده خاک غریبند و در فراق معشوق بی شکیب .
                           

                                خدایا مرا به بدیهایی که از آنها بیرونم آوردی باز مگردان...

 


# نویسنده :: مهدیه :: چهارشنبه 87 شهریور 13 :: ساعت 6:12 عصر ::  نظرات ::



<      1   2   3      >


... مناسبت ها ... - شیلو عج الله