سفارش تبلیغ
صبا ویژن


                                         بسم رب المنتظر المهدی

ای حــریم کعبه ، مُحــرم بر طواف کوی تـو             من به گــرد کـعبـه می گردم به یـاد روی تــو
گـــرچه بـر مُحـرم بـود بــوییدن گلهـا حــرام             زنــده ام من ای گل زهــرا ز فیض بـــوی تـــو
اشک ها از هجر تو نم نم چو زمزم شد روان           کی رسد این تشنگان را قطره ای از جوی تو

مهدی روح حج و رمز تمامیت آن است . حج با یاد او طواف دل ، و بی یاد او طواف گِل است .خوشا آنان که در نیت  قصد وصال او نمودند و در احرام یاد غیر او را بر خود حرام داشتند و فریاد دعوت و استنصار او را در این عصر وانفسا عارفانه و عاشقانه لبیک گفتند . در طواف دل به او سپردند، در حَجَر با او تجدید عهد کردند ، در سعی بر انجام میثاق و تعهدات خود از مسیر صفا و مروت خارج نشدند و در عرفات عرفانی عمیق و ریشه دار به ولایت یافتند ، در مشعر به وظایف خود نسبت به او ، به آگاهی رسیدند و برای مبارزه با دشمنان او _ که دشمنان انسانیتند _ توشه برگرفتند ، در منی با آرزوی وصال او وسوسه ها را رَمْی و آرزوها را ذَبح کردند و با حَلْق سر به او سپردند و ولایت او را پذیرفتند و این گونه به کوی او راه یافتند .

حج بدون ولایت ،‏طواف بدون امامت ، حضور در عرفات بدون معرفت ، قربانی در منی بدون فداکاری در راه ولی زمان ،  رمی جمره بدون دور کردن صفات رذیله ی مخالف با راه امام زمان ،‍ سعی بین صفا و مروه بدون سعی در صراط صفا و مروت و بی کوشش در شناخت بهتر و اطاعت امام بی حاصل است .نگاه هماهنگ با ولایت و عارفانه به کعبه مایه بخشش گناه و پایه نیل به مقامات است .
کسانی که به حج مشرف می شوند باید بدانند که حج اسراری دارد و یکی از آن اسرار هماهنگ بودن افکار و اعمال با امام زمان عجل الله تعالی فرجه است تا حج کاملی انجام دهند و روحشان متعالی گردد. 
حج بدون شناخت امام حج کاملی نیست سخن از نفی « کمـال » است نه نفی « صحت »

پیوندهای حج و ولایت :

امامت و بنای کعبه : این بنای توحید را پیامبری تجدید بنا و احیا کرد که بعد از ابتلائات فراوانی که همه در سمت و سوی حج است به مقام رفیع امامت رسید . ( بردن همسر و فرزندش به مکه . ذبح اسماعیل . بنای حج ) کعبه به دست ابراهیم خلیل الرحمان که امام است تجدید بنا شد و وارث او مهدی است .
امام مولود کعبه : تنها کسی که در این عالم خاکی در میان کعبه پا به عرصه وجود گذاشته است ،‏ امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام است که با تولدش پرده از راز و رمز و شرافت و قداست این خانه بر می دارد . جنة الماری ، آیة الله کاشف الغطاء ص 305
امام مطهر کعبه : یکی دیگر از جلوه های پیوند حج با ولایت ، پاک سازی مرکز توحید از بت ها به دست امیرالومنان است . بت شکنی که آیین ابراهیمی است یک بار دیگر در سال هشتم هجری بعد از فتح مکه صورت گرفت .
امام مبلغ حج : تبلیغ آیات سوره برائت از سوی امیرالمومنین در سال نهم هجری جلوه ای دیگر از این پیوند است .
آخرین حج و ولایت : بارزترین جلوه این پیوند در « حجة الوداع » تجلی دارد . اکنون سَرِّ این که چرا به هنگام طواف باید بین خانه و مقام بود و چرا نماز طواف را باید پشت سر مقام ابراهیم
( ع ) خواند ، روشن می شود . زیرا این رموز به ما می آموزد طوافی با ارزش است که ما بین توحید و امامت باشد . و اینکه نباید جلوتر از مقام ایستاد چون سبقت بر امام ما را به وادی حیرت و ضلالت می کشاند ، همانطور که به ما دستور داده اند برای نماز جلوی قبر مطهر امام نمی توان ایستاد .
عرفه و عرفان ولایت : روز عرفه ظرف مناجات و نیایش و عرفه سرزمین اشک و دعا برای یافتن معرفتی عمیق تر است . اگر چه روزه آن روز مستحبی است و چنانچه روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود آن گونه نتوان دعای این روز را خواند ، دعا بر روزه گرفتن مقدم است .
بحارالانوار ، جلد 94 ، ص 134 - 123
تمامیت حج : اگر امام زمان مُحرم به احرام نشد و برای نابود کردن ریشه ظلم و ستم از مکه به سوی کوفه خارج شد ، کسانی که در لباس احرام می مانند و حاضر به یاری او نیستند مُحرم واقعی و مَحرم اسرار نیستند و حتی خداوند از خراب شدن کعبه بر سر آنان ابا ندارد . در عرفاتی که امام نباشد معرفتی نیست ، در مشعری که امام نباشد شعوری نیست ، در منی اگر امام نباشد شیطان واقعی رمی نمی شود ، اگر کنار آب زمزم امام نباشد نشانه حیات واقعی نیست بلکه سراب است . گرچه حیات هر زنده ای وابسته به آب است ولی حیات انسانی و معنوی معرفت امام است . 
حضور در حج : به سفری رهسپاری که آخرین سفیر الهی نیز در ایام حج آنجاست و تکبیر و تهلیل و تسبیحات با ذکر او از این سرزمین به سوی آسمان بالا می رود . چه پیوند زیبایی !  هوایی را استنشاق میکنی که یوسف زهرا در آن هوا نفس می کشد .
حج وصال یار : حضور سبز حضرت بقیة الله در مراسم حج به ویژه در عرفات و منی سبب شده که برخی از عاشقان حضرت اش در ایام حج گل روی او را مشاهده کنند و به آرزوی خود برسند .
ظهور از کعبه : یکی دیگر از پیوند های کعبه و حج با ولایت  ، ظهور آن حضرت در کنار خانه خداست .
از این که پیامبر در این سرزمین مبعوث شد و وارث اش امام حسین علیه السلام برای زنده ماندن دین جدش از مکه شروع کرد و فرزندش سالار ساجدان پیام رسان کربلا در معرفی خود « انا ابن مکه و منی ، انا ابن زمزم و صفا »
  بحارالانوار ، ج 45 ، ص 138  فرمود ، نقش و جایگاه استراتژی آن روشن می شود . امروز جهان غیر اسلام کعبه را بعنوان مرکز اسلامی می شناسد و برای مسلمانان نیز نقش محوری دارد . به حقیقت باید گفت تنها عامل قوام و قیام مردم و زنده ماندن دین و مسلمانان و مقاومت آنان در برابر کفر ، کـعـبـه است .
پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم » : « ما مِن یَوم ٍ أکثَرَ أن یُعتِقَ اللهُ فیهِ عَبداً مِنَ النّارِ مِن یَومِ عَرَفَة » صحیح مسلم ، ج 4 ، ص 107
خدواند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند .

التماس دعا ، یاعلی


# نویسنده :: مهدیه :: شنبه 87 آذر 16 :: ساعت 9:32 صبح ::  نظرات ::





مهدی ( عج ) روح حج ... - شیلو عج الله