سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بسم رب المنتظر المهدی

آفتاب از کجا طلوع می کند ، از کجا نور می افشاند و پرتو پرتلألو خود را از کجا همچون بارانی از پولک های طلایی و قطراتی از شبنم عطر آگین ، فرو می پاشد ؟

اگر برخاستگاه آفتاب طبیعت ، افق سیمابگون پهنه جهان ماست ، آفتاب معنویت و روحانیت ، خانه یی دیگر دارد . خانه رسول خدا آخرین پیامبر الهی خانه نور و جایگاه آفتاب معنویت است .

اینجا این خانه کوچک و ساده اما در عین حال شکوهمند و پر جلال – که شکوه و جلال آن ، نه در عظمت ساختن که در عظمت صاحب آن و عزّت ساکنان آن است – خانه ایست که آفتاب معنویت و روحانیت ، در آن تجسم پیدا می کند و آفتاب طبیعت ، با چشم حسرت بدان می نگرد...

فاطمه در خاندان نور ، در خانه وحی چشم به جهان گشود تا چشم جهان را به تماشای جمال پر جلال خود ، خیره سازد و جهان اسلام و افق معنویت و روحانیت را با طلوع مسعود وجود مبارک خویش نور و فروغی دیگر بخشید .

فاطمه ... فاطمه ...

این تنها یک نام است در این قالب لغوی تنها یک نام را تشکیل می دهد نامی اسلامی ، نامی زنانه ، نامی برای زن مسلمان ...

این نام ، وقتی تنها به عنوان یک نام مطرح باشد ، چیز فوق العاده ای نیست .

چقدر زیاد بودند زنان و دخترانی که در کودکی ، فاطمه نامیده شده بودند ، و در بزرگی ، در پهنه اجتماعی که سراپا در غرب زدگی غرقه گشته بود ، در محافلی که غرب را الگوی خود ساخته بودند یکباره از نام زمان کودکی شان دلزده می شدند و روی برمی گرداندند ... و چقدر بودند نیرنگ بازانی که از راه و رسم « فاطمیت » فرسنگ ها بدور بودند ولی برای مطرح شدن از سر رنگ و ریا به نام فاطمه توسل می جستند !

آری اگر نام فاطمه تنها به عنوان یک نام مطرح باشد ، تنها همان یک نام ساده است که از تلفیق پنج حرف پدید می آید و دیگر هیچ ...

لیکن در فرهنگ اسلامی ما ، در عرصه فرهنگ دامن گستر و روح پرور آن ، این نام دیگر تنها یک نام نیست ؛ آینه جمال تقدس و پاکی ، بازتاب عفاف افلاکی و سرمشق و الگوی بی بدیل زنان مسلمان در این جهان خاکی است . معنی مجسم جلال روح و جمال جان است . فروغ خورشید در شب ظلمانی و سراسر رنج و حقارت تاریخ زندگی زنان است . نمونه والای فداکاری و ایثار دختری برای پدرش ، نمونه همراهی و همگامی و همدلی و همدردی و شکیب و بردباری یک همسر برای شوهرش ، نمونه دختر و زن مسلمان در طول تمام اعصار و قرون برای امت پدر و پیغمبرش ، نمونه زن قیام ، بانوی قهرمان ، مادر قهرمانان ، نمونه پرورش دادن گرامی ترین و گرانمایه ترین شهیدان و هدیه دادن آن حماسه های شهادت به تاریخ ، در تمام اعصار زندگی و عرصه های هستی انسان .

بدینسان است که این نام ، وقتی از قاب و قالب یک نام ساده درآید و در مکتب اسلام مطرح شود به نام مقدس و متعالی مبدل می شود ، که جز با قلبی پاک یادش نمی توان کرد و جز با دهانی پاک ، نامش بر زبان نمی توان برد : آری فاطمه علیها السلام .

امام زمان (ع) : « إنَّ فِی إِبنَهِ رسُولِ اللهِ لِیِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ » شیخ صدوق ، معانی الخبار ، ص 114 

همانا دختر رسول خدا (ص) برای من اسوه و سر مشقی نیکوست .

 Imam Zaman ( peace be upon him ) : Indeed behevior of daughter of messenger of Allah is a good example and pattern for me


# نویسنده :: مهدیه :: جمعه 89 خرداد 7 :: ساعت 7:23 عصر ::  نظرات ::





ولادت با سعادت - شیلو عج الله