سفارش تبلیغ
صبا ویژن


امام حسن عسگری یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت الهی با عمری کوتاه اما پر ثمر و امامتی محدود اما پر افتخار در روز هشتم ربیع الاول بدست ظالم ترین فرد زمانش به شهادت رسید و در خانه پر نور خویش این وادی تنگ و تاریک را بدرود گفت و به جایگاهی رفت که در خور لیاقتش بود . این روز تاسف بار را به ساحت مقدس تک فرزندش و تمامی رهپویان راه ولایت مهدی موعود تسلیت می گویم .

السلام علیک یا میثاق الله الذی اخذه و وکده : سلام بر تو ای پیمان الهی که وفای به آن را خداوند از مردم گرفته و آن را استوار و محکم گردانده است .
The most excellent stuggle of my people is waiting for reappearance                      

نهم ربیع الاول یعنی امتداد غدیر و خود غدیری دیگر است . نهم ربیع الاول روز امامت ، روز انتظار ، روز ولایت و روز تجدید عهد با مهدی صاحب عصر و زمان است .روز تجلی حاکمیت مستضعفان و نوید دهنده شکست و زبونی فرعونیان و نمرودیان است .عزیزان بیایید این روز بزرگ را گرامی داریم و با تجدید بیعت خویش ارادت و تعهد و التزام عملی خود را به مهدی آل محمد صل الله علیه و آله و سلم اعلام بداریم . زیرا این عصر ، زمان حکومت و تاجگذاری حضرت صاحب الزمان و متعلق به اوست .
نهم ربیع اقیانوسی از باور و بصیرت است که در این کویر حیرت و ضلالت کام جانهای عطشان را سیراب میکند . امروز مدرکی است برای تداوم خط غدیر در جلوه خورشید پس ابر ، که باز گمراهان عالم غدیر دوم را همچون غدیر آغازین به انزوا و تنهایی نکشانند . مدرک مهیاست ،   آنچه که هنوز آماده نیست رهپویان راه مهدوی است . این روز یاد آور روز اکمال دین و اتمام نعمت است . عاشورا با غدیر پیوند دارد و نهم ربیع الاول با هر دوی آنها ، و با پیوند زدن دلها با این روز است که نمی گذاریم بار دیگر سقیفه های ظالمانه و عاشوراهای مظلومیت در تاریخ تکرار شود تا بتوانیم خورشید ولایت را از پشت ابرهای تیره غیبت به آسمان ظهور بتابانیم که با درخشش خورشید قدری از شرمندگی تاریخ را کم کنیم . تاجگذاری امامت مهدی در این روز پر معناست و معنی آن جز با آماده کردن خویش با پرهیز از گناهان خصوصا ً در ایام عید همانند اینچنین روزی و شناساندن چهره مهربان مهدی موعود به عالم پر نیرنگ و فریب زمانه میسر نمیشود . جای تاسف و درد است که امام مهربان خویش را در وادی عالم تنها گذارده و اجازه فعالیت به دشمنان دهیم که با بی شرمی بی حد خویش چهره مهربان او را مردی خشن به عالم معرفی میکنند که او مرد جنگ است و کشتار . و باز تاسف بر انگیز تر آن است که ما نیز مهملات آنان را باور کرده و یا با سکوت خود حرف آنها را تائید میکنیم .

تجدید عهد و پیمان فقط حرف دل با امام نیست بلکه حرف دل با عمل خودنمایی میکند و مرد عمل است که کیمیاست . تجدید عهد یعنی در گام اول شناخت و معرفت به امام ،درک اضطرار به او و آگاهی به ولایت اوست . گام دوم تجدید عهد محبت است .محبت ادامه معرفت و ایجاد عشقی است در دل . عشق به تمام زیبایی ها و خوبی ها . عشقی همراه با معرفت که حرکت را به دنبال دارد نه خمودی و سستی را .او ما را دوست دارد ولی محبتش غریزی و محدود نیست محبتش آگاهانه و ربوبی است . همچنانکه امام صادق می فرمایند که بخدا سوگند من نسبت به شما از خود شما مهربان ترم . بیایید ما نیز او را دوست بداریم و مهربانی او را باور کنیم تا داعی   برای حرکت دیگران باشیم . گام سوم ولایت است. پذیرش سرپرستی و حاکمیت او بر نحوه فکر ‍، اندیشه ‍، عمل و احساس تمام افراد جامعه ، پذیرشی که بوی مخالفت نداشته باشد تا در آن لحظه های غرق شدن در گرداب هوای نفس به گمراهی نرویم و همانند طلحه ها و زبیر ها در تاریخ بدنام نمانیم .
معرفت ، محبت و ولایت امام زمینه ساز عهد است . آیا ما این عهد را داشته ایم که امروز می خواهیم تجدیدش کنیم ؟
و گام آخر اطاعت است یعنی تجلی عشق او بر دل که محبوب را با تمامی وجود اطاعت کنیم. عاشق جز دوست داشتن محبوبش هیچ چیز دیگر نمی خواهد و محبوب ما از ما عمل صالح می خواهد « به خدا قسم تنها با عمل است که میتوان به ولایت ما رسید » بیایید این سخن امام محمد باقر را هیچ زمان فراموش نکنیم تا در تاریخ به فراموشی سپرده نشویم .
به امید خاموشی شمع انتظار و روشنایی ظهورش .


پیامبر اسلام میفرمایند : « افضل جهاد امتی انتظار الفرج » . بحار ج 77 ص 43
با فضیلت ترین جهاد امت من انتظار فرج است .


# نویسنده :: مهدیه :: شنبه 86 اسفند 25 :: ساعت 8:27 صبح ::  نظرات ::





دومین غدیر « بوی عطر نرگس » - شیلو عج الله